Investment
124
0

Samsung wyprzedza Apple

Apple, Samsung, Xiaomi i inne firmy z pewnością liczyły na więcej w okresie świątecznym 2022 roku. Poprzez liczne promocje producenci smartfonów chcieli znacznie zmniejszyć swoje przepełnione zapasy na koniec roku. Ze względu na spowolnienie światowej gospodarki i spadek zainteresowania konsumentów, sprzedaż smartfonów w 4. kwartale 2022 roku nie spełniła oczekiwań – podaje TrendForce. Ponadto, problem braku pracowników w zakładach montażu elektroniki Foxconn wpłynął na produkcję iPhone’ów firmy Apple.

samsung

Samsung wyprzedził Apple

Według najnowszej analizy TrendForce, kwartalna globalna produkcja smartfonów w 4Q/2022 wyniosła około 301 milionów sztuk, co oznacza wzrost o 4% w stosunku do poprzedniego kwartału i spadek o 15,5% w ujęciu rocznym. Na początku pierwszej połowy roku 2022 polityka Chin „0” oraz konflikt zbrojny między Rosją a Ukrainą spowodowały spadek popytu na elektronikę użytkową.

Później, w drugiej połowie 2022 roku, światowa gospodarka doświadczyła recesji, która była gorsza niż się spodziewano, ponieważ dodatkowe czynniki, takie jak wysoka inflacja, niedobory żywności i rosnące ceny energii, zmusiły konsumentów do oszczędzania i spowodowały spadek popytu – podsumowuje TrendForce.

Poza tymi negatywnymi czynnikami, wysoki poziom zapasów w kanałach dystrybucyjnych producentów telefonów był również główną przyczyną spadku rocznej produkcji urządzeń przez producentów smartfonów. Według obliczeń TrendForce, roczna globalna produkcja smartfonów spadła o 10,6% do 1,192 mld sztuk w 2022 roku. Spadek rok do roku był więc większy niż na początku pandemii Covid 19.

TrendForce oczekuje, że Samsung zwiększy swój udział w globalnym rynku smartfonów do 23,6% w pierwszym kwartale 2023 roku z 19,4% w czwartym kwartale 2022 roku. Dzięki temu Samsung wyprzedzi konkurencyjną firmę Apple na pierwszym miejscu. Według TrendForce, Apple prawdopodobnie straci kilka punktów procentowych udziału w rynku. Analitycy spodziewają się, że Apple zajmie 18,7% (Q4/22: 24,4%) i drugie miejsce. Xiaomi traci nieco w porównaniu z poprzednim kwartałem (Q4/22; 12,1%) – 11,9%, podczas gdy Oppo (11,1%) i Vivo (7,8 5) nieznacznie zyskują.

Tagi: apple, samsung

Więcej podobnych wpisów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wpisać prawidłowy adres e-mail.
Aby kontynuować, musisz zaakceptować warunki