Choć Hyundai Ioniq 5, o długości ponad 4,6 metra, zdecydowanie nie należy do najbardziej kompaktowych pojazdów na rynku BEV, ten stylowy elektryczny SUV z Korei Południowej z układem napędowym o mocy co najmniej 170 KM jest bardzo wydajny na drodze, zwłaszcza w mieście, z łącznym zużyciem 16,7 kWh na 100 kilometrów.
Aby ułatwić parkowanie i skręcanie Hyundaiem Ioniq 5 w ciasnym ruchu miejskim, południowokoreański producent samochodów od pewnego czasu pracuje nad nowoczesnym systemem kierowania o nazwie „e-Corner System”, który został już zaprezentowany w krótkim klipie na targach CES 2023 w styczniu tego roku. Ekscytujące funkcje, które ta technologia może prędzej czy później umożliwić w Hyundai Ioniq 5, zostały teraz przedstawione bardziej szczegółowo w nowym filmie na YouTube.
Hyundai Ioniq 5 parkuje bokiem dzięki funkcji „crab walk”
W filmie wykorzystano działający prototyp, który jeździł po drogach w Seosan w Korei Południowej i zademonstrowano m.in. parkowanie boczne za pomocą „crab walk”, w którym wszystkie cztery koła są obracane o 90°. Hyundai Ioniq 5 demonstruje również „zero turn”, czyli tak zwany zakręt pancerny, który ma być również możliwy w nieco inny sposób w nowym elektrycznym Mercedesie Klasy G. Na koniec filmik pokazuje skręcanie w osi pionowej, zwane też „pivot turn”. Nie wiadomo jeszcze, czy i kiedy ta praktyczna technologia zostanie wprowadzona do modeli z napędem na wszystkie koła standardowego Hyundai Ioniq 5.